שינוי שם קובץ

הבלוג עבר לדומיין חדש. לקריאת הפוסט "שינוי שם קובץ".

6 תגובות to “שינוי שם קובץ”

  1. קורסים Says:

    אני חייב לומר שאני לא מעריץ גדול של מייקרוסופט אבל ההודעה הזו דווקא ברורה לי. צריך לזכור שרוב המשתמשים אינם "מתקדמים" וברורים לי ההסברים לכאן ולכאן, אבל דווקא יש את העניין עם הקו המקווקו מסביב לכל תשובה מומלצת ולכן די ברור מה צריך לעשות במקרה כזה.

  2. Vitaly Mijiritsky Says:

    היי,

    עד כמה שאני מבין, כוונת המפתחים במקרה הזה הייתה שמשתמשים שאינם מתקדמים לא יראו את ההודעה כלל, כי אם אפשרות הצגת סוג הקובץ אינה מופעלת, הודעה כזו לעולם לא תופיע (ואז אין בעצם אפשרות פשוטה לשנות את סוג הקובץ).

    ועכשיו כשאתה מזכיר את זה, אני לא מסכים גם עם התשובה המומלצת שלהם :). לדעתי תשובת ברירת המחדל אמורה להיות "לא", כי הפעולה היא באמת יחסית נדירה ו"מסוכנת", וברוב המוחלט של המקרים המשתמש רוצה רק לשנות את שם הקובץ.

  3. ברק דנין Says:

    אצל רוב המשתמשים הסיומת לא גלויה בכלל, זו ברירת המחדל של מערכת ההפעלה. רק שם הקובץ גלוי. כך ששינוי שם הקובץ הוא הדבר היחיד שרוב המשתמשים יכולים לעשות.

    • Vitaly Mijiritsky Says:

      הי ברק,

      אם אתה מתייחס לתשובה שלי לקורסים — נכון, אני רק אמרתי שגם במקרים בהם הסיומת כן גלויה, עדיין הפעולה הטיפוסית תהיה שינוי שם הקובץ.

      • ברק דנין Says:

        הכוונה שלי היתה להצעה שלך בפוסט – "לדעתי מה שהיה צריך לעשות זה לאפשר את היכולת לשנות רק את שם הקובץ עצמו". זו ברירת המחדל של מערכת ההפעלה, אצל רוב המשתמשים הסיומת לא מוצגת, ולכן הודעת השגיאה שציינת כלל לא תופיע. הסיומת מוצגת רק אצל משתמשים מתקדמים, אלה ששינו את אפשרויות ברירת המחדל של windows explorer

        • Vitaly Mijiritsky Says:

          אבל זה בדיוק מה שרשום בפוסט 🙂

          "אבל בכל מקרה היא מופיעה רק כשהקבצים מוצגים יחד עם הטיפוס שלהם, ולפי הגישה של מיקרוסופט זוהי אפשרות למשתמשים מתקדמים יחסית (זה לא ברירת המחדל)."

          בהצעה שלי התכוונתי שבדיאלוג המצולם יש להכניס אופציה נוספת – בנוסף לשינוי שם+סיומת לאפשר לשנות רק את השם ללא הסיומת – עם הכפתורים שפירטתי בפוסט.

כתיבת תגובה

